Άδεια Λειτουργίας Καταστήματος – Διαδικασία Γνωστοποίησης

Με τον Ν. 4442/2016 ( ΦΕΚ 230Α 07-12-2016 ) και την Υπουργική Απόφαση Υ.Α. Αριθμ. Οικ. 16228/2017 ( ΦΕΚ 1723/Β 18-05-2017 ) αλλάζει και εκσυγχρονίζεται ο τρόπος έκδοσης Αδειών Λειτουργίας των Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος.
Στην ουσία ο επιχειρηματίας γνωστοποιεί ( γι’ αυτό και πλέον δεν υπάρχει ο όρος Άδεια Λειτουργίας, αλλά Γνωστοποίηση Λειτουργίας ) την δραστηριότητα του στην Αδειοδοτούσα Αρχή ( Δήμος ), έχει την υποχρέωση να πληροί όλους τους όρους της κείμενης  πολεοδομικής , υγειονομικής και πυροσβεστικής νομοθεσίας, ενώ ελέγχεται εκ των υστέρων για το αν όντως τους πληροί.

Με αυτή την διαδικασία, οι επιχειρήσεις  απεμπλέκονται από την αναμονή των ελέγχων για να λειτουργήσουν, αλλά πλέον πρέπει να είναι πολύ προσεκτικές στην τήρηση των όρων λειτουργίας τους , μιας και ανά πάσα στιγμή μπορεί να προκύψει έλεγχος και πρόστιμο σε περίπτωση αμελείας στην τήρηση των όρων ή των εγγράφων που πρέπει να φυλάσσονται στην επιχείρηση.

Περισσότερες λεπτομέρειες  γι αυτά παρακάτω.

 

Ας δούμε τώρα ποιους αφορά η παραπάνω νομοθεσία :

Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος.
Επιχειρήσεις μαζικής Εστίασης πλήρους και πρόχειρου γεύματος και Επιχειρήσεις Αναψυχής ( εστιατόρια , ψητοπωλεία , οβελιστήρια , σνακ μπαρ , αναψυκτήρια , καφετερίες , μπαρ και άλλες παρόμοιες δραστηριότητες ).

Καταστήματα Λιανικής Διάθεσης Τροφίμων και Ποτών
Παντοπωλεία, κρεοπωλεία , οπωροπωλεία , ιχθυοπωλεία , κάβες ποτών , καταστήματα ξηρών καρπών και ζαχαρωδών προϊόντων , πρατήρια άρτου , πρατήρια ειδών ζαχαροπλαστικής, καφεκοπτεία και παρόμοιες δραστηριότητες .

Καταστήματα Παροχής Υπηρεσιών Υγειονομικού Ενδιαφέροντος
Κομμωτήρια , καταστήματα περιποίησης χεριών- ποδιών, εργαστήρια  tattoo ).

Στην συγκεκριμένη διαδικασία εμπίπτουν και άλλες δραστηριότητες όπως θέατρα , κινηματογράφοι , καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος  εντός τουριστικών καταλυμάτων και αυτόματοι πωλητές, αλλά αυτά θα γίνουν αντικείμενο ξεχωριστού άρθρου. Στην συγκεκριμένη διαδικασία δεν εμπίπτουν καταστήματα αμιγούς ιντερνέτ και παιδότοποι.

 

Βεβαίωση Ίδρυσης

Πριν την γνωστοποίηση, ο ενδιαφερόμενος πρέπει να πάρει βεβαίωση από τον Δήμο ( είναι ουσιαστικά η προέγκριση με άλλο όνομα ) ότι το κατάστημα μπορεί να ιδρυθεί στην συγκεκριμένη τοποθεσία. Για γίνει αυτό κατατίθεται φάκελος στον Δήμο ( η την Δημοτική Κοινότητα αν μιλάμε για μεγάλες πόλεις ) με :

  • Αίτηση : συμφώνα με το Παράρτημα Α της Υπουργικής Απόφασης
  • Εξουσιοδότηση : αν την αίτηση την κάνει άλλο πρόσωπο.
  • Απόσπασμα χάρτη ( πχ google maps ) που να φαίνεται η θέση του καταστήματος.
  • Υπεύθυνη δήλωση για κανονισμό : αν η οικοδομή έχει κανονισμό που να μην απαγορεύει την ίδρυση του καταστήματος, τότε ο επιχειρηματίας κάνει υπεύθυνη δήλωση που να αναγράφει αυτό. Αν δεν υπάρχει κανονισμός, τότε ο ιδιοκτήτης του καταστήματος κάνει υπεύθυνη δήλωση που να αναφέρει ότι δεν υφίσταται κανονισμός. Πλέον δεν απαιτείται η συναίνεση των υπολοίπων ιδιοκτητών της οικοδομής.

Στην συνεχεία ο Δήμος διερεύνα αρμοδίως τις υφισταμένες Χρήσεις Γης και τυχόν άλλους περιορισμούς που τίθενται στην κείμενη νομοθεσία ή σε κανονιστικές αποφάσεις του Δήμου, οι όποιες έχουν ημερομηνίες δημοσίευσης προγενέστερη του αιτήματος για την έκδοση της βεβαίωσης και χορηγεί, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις, τη σχετική βεβαίωση. Αν το ακίνητο είναι διατηρητέο ή σε ιστορικό τοπό προσκομίζουμε και έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Η βεβαίωση χορηγείται εντός δέκα πέντε (15) ήμερων από την υπηρεσία του Δήμου και ισχύει για πέντε ( 5 ) μήνες εντός των οποίων θα πρέπει να έχει υποβληθεί η γνωστοποίηση. Η απόρριψη του αιτήματος για χορήγηση βεβαίωσης αιτιολογείται ειδικώς. Σε περίπτωση παρέλευσης άπρακτης της προαναφερόμενης προθεσμίας, θεωρείται ότι η βεβαίωση έχει χορηγηθεί, εφόσον η λειτουργία της συγκεκριμένης δραστηριότητας στη συγκεκριμένη θέση δεν απαγορευεται. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί με αίτησή του να ζητήσει τη χορήγηση βεβαίωσης για την παρέλευση της ανωτέρω προθεσμίας από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου.

Να τονίσω ότι η βεβαίωση ίδρυσης δεν είναι Άδεια Λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος , οπότε μόνο με αυτή δεν μπορεί να ανοίξει ένα κατάστημα. Είναι όμως, απαραίτητο βήμα για να γίνει έναρξη στην εφορία και κατά συνέπεια να πάρουμε ταμειακή μηχανή .

Ας δούμε , λοιπόν πως παίρνουμε , αυτή την πολυπόθητη άδεια λειτουργίας . Εντός τριών μηνών από την προέγκριση ( συν δύο μήνες αν χρειαζόμαστε κάποια παράταση ) , καταθέτουμε στον Δήμο φάκελο με τα δικαιολογητικά για Άδεια Ίδρυσης και Λειτουργίας . Αυτά είναι :

Γνωστοποίηση Λειτουργίας Καταστήματος Υγειονομικού Ενδιαφέροντος

Στην συνεχεία, αφού ληφθεί η βεβαίωση και σε διάστημα 5 μηνών από την λήψη της, ο επιχειρηματίας έχει την υποχρέωση να κάνει την γνωστοποίηση της δραστηριότητας του. Αυτή γίνεται ηλεκτρονικά στην σελίδα notifybusiness.gov.gr . Ο ενδιαφερόμενος μπαίνει με τους κωδικούς του από το taxis και συμπληρώνει στοιχειά για την επιχείρηση , όπως την θέση , τους ΚΑΔ , την οικοδομική αδεία , το εμβαδόν , τον θεωρητικό πληθυσμό , αν θα αναπτύσσει τραπεζοκαθίσματα ή όχι και αλλά. Από την στιγμή που θα γίνει η  υποβολή της γνωστοποίησης τότε παίρνει μοναδικό αριθμό και το κατάστημα μπορεί να λειτουργήσει. Σε περίπτωση μεταβολής κάποιων από τα παραπάνω στοιχειά, όπως πχ μεταβολή δραστηριότητας , προσθήκη χώρου κτλ , ο επιχειρηματίας οφείλει να κάνει μεταβολή της γνωστοποίησης και ενημερώνει τα αρχεία που τηρεί στο κατάστημα του.

Εδώ θα θέλαμε να σας επιστήσουμε την προσοχή! Επειδή μπορούμε σχετικά εύκολα να πάρουμε την αδεία, αυτό δεν σημαίνει σε καμιά περίπτωση ότι η διαδικασία θα γίνει χωρίς να είμαστε έτοιμοι, έτσι άπλα. Σαφώς, έχει απλοποιηθεί η διαδικασία, αλλά τα πράγματα δεν είναι και τόσο άπλα, γιατί όπως αναφέραμε πιο πάνω ο επιχειρηματίας, σε συνεργασία με τον μηχανικό του, θα πρέπει να βεβαιωθεί οτι η επιχείρηση του πληροί τις προδιαγραφές της νομοθεσίας και να είναι σε θέση κάθε στιγμή να το αποδεικνύει. Αν η διαδικασία γίνει με λάθη ή με ελλείψεις,  ή αν δεν υπάρχουν όλα τα νομιμοποιητικά  έγγραφα και στοιχειά στην επιχείρηση , ο επιχειρηματίας  θα κληθεί να πληρώσει ή να αλλάξει το κατάστημα εν μέσω λειτουργίας και το “δεν το ήξερα η δεν μου το πάνε ” δεν θα συγκινήσει κανέναν.

Αφού  γίνει η γνωστοποίηση, τότε κοινοποιείται  στην Αρμόδια Δ/ση Υγειονομικού Έλεγχου , στην Πολεοδομία , στην Πυροσβεστική Υπηρεσία και στην Αστυνομία, ενώ ο Δήμος έχει την υποχρέωση να βεβαιωθεί ότι θα ελεγχθεί τουλάχιστον το 30% των περιπτώσεων. Είναι πιθανό να ελεχθούν και όλες οι γνωστοποιήσεις που θα γίνονται.

ΠΗΓΗ: http://www.adeiesleitourgias.gr

 

 

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK: 

ΕΝΩΣΗ ΕΣΤΙΑΤΟΡΩΝ ΨΗΤΟΠΩΛΩΝ & ΚΑΦΕ ΜΠΑΡ           Ν. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Spread the love